Maak een afspraak
Een eerste afspraak
Op dit moment is onze wachttijd 5-6 weken. Afhankelijk van de reden voor uw behandeling kan dit langer of korter duren.
Wij ontvangen graag de verwijzing voordat we overgaan tot het maken van een afspraak. Wanneer wij deze hebben ontvangen of wanneer deze onderweg is kunt u zelf telefonisch contact met ons opnemen. Het is mogelijk om een afspraak te maken zonder verwijzing, maar dan komen alle kosten voor uw eigen rekening.
Voor het maken van een afspraak hebben wij een dossier nodig, deze zullen wij samen met u aanmaken. Dit doen wij alleen telefonisch.
Wij vragen naar de volgende gegevens
- Uw (meisjes)naam
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mail adres
- Apotheek
- BSN nummer
- Zorgverzekering
- Huisarts
Als u een afspraak heeft gemaakt, ontvangt u van ons een afspraakbevestiging via de e-mail. Hierin kunt u ook al onze contact- en adresgegevens vinden.
Als bijlage ontvangt u een document met informatie over onze werkwijze en ons financieel reglement.
Afhankelijk van uw klachten kunnen wij een specifieke klachtenregistratielijst meezenden voor het eerste consult. Deze kunt u invullen en voor het consult weer digitaal retour sturen
Wat neemt u mee bij het eerste consult?
-Een recente verwijsbrief van uw huisarts of specialist die gericht is aan Vrouw&klinieken. Verwijsbrieven zijn een jaar geldig, na deze tijd kan het zijn dat u een nieuwe verwijsbrief nodig heeft.
-Een geldig legitimatiebewijs. Dit kan zijn een ID-kaart, paspoort of rijbewijs
-Een geldige zorgverzekeringspas
Het eerste gesprek met de arts
Voor het eerste consult wordt een uur gepland zodat er ruim de tijd is om uw klachten door te nemen en om uw verhaal te horen.
Meestal wordt er een start gemaakt met de behandeling. Dit kan inhouden dat u bloedonderzoek gaat doen of gaat starten met suppletie of medicatie. Tijdens het tweede consult en in de rest van de behandeling zal hier verder op worden doorgegaan.
Wanneer u recente informatie over bijvoorbeeld medicatie en/of supplementgebruik of (bloed)uitslagen heeft is het handig om deze mee te nemen.
U kunt deze informatie ook van tevoren toesturen aan de administratie zodat dit kan worden klaargezet voor de arts.
Een vervolg afspraak
Meestal maakt u in overleg met uw behandelaar een nieuwe vervolgafspraak. Deze kunt u direct aan de balie maken.
Voor het maken van een afspraak op een ander moment kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Afspraakverzoeken per mail worden niet in behandeling genomen.
Na het tweede consult sturen wij niet standaard meer een afspraakbevestiging. Wanneer u dit wel graag wilt ontvangen, geeft u dit dan aan bij de assistente.
Een afspraak via webcam of telefoon
Het is mogelijk om een afspraak op afstand te maken. Hiervoor bieden wij telefonische en webcamconsulten aan. Wanneer u een webcamconsult afspreekt, zullen wij u een mail sturen via Webcamconsult, een beveiligde online omgeving. In deze mail vindt u een linkje waarmee u kunt inloggen in de digitale wachtkamer.
Het is belangrijk om te weten dat het linkje uit veiligheidsoverwegingen eenmalig geldig is, u kunt er dus maar één keer op klikken. We raden aan om het linkje niet te openen op een tablet of mobiel, dit werkt soms niet.
Annuleren
Het kan gebeuren dat u onverhoopt de afspraak moet afzeggen. Wij verzoeken u om minimaal 48 uur van te voren contact op te nemen om de afspraak te annuleren. Uw afspraak wordt dan kosteloos afgezegd of verplaatst naar een ander tijdstip.
Voor verplaatste afspraken die binnen 48 uur worden afgezegd of als u zonder af te zeggen niet op de afspraak verschijnt, brengen wij een no-show tarief in rekening van € 40,-.
Privacy
Vrouw&Klinieken werkt volgens de wettelijke regels met betrekking tot privacy (AVG). Alle gesprekken en e-mails worden vertrouwelijk behandeld en vallen onder het medisch beroepsgeheim. Uw privacy is daarom te allen tijde gewaarborgd.